Už jako kluk jsem moc rád jezdil vlakem, jestliže vedla železniční trať krásnou krajinou. Na jízdě vlakem mi vyhovovalo to, že mohu sledovat krásy krajiny z okna, kde nejsem nikým rušen. Právě proto jsem si velmi rád stoupal do uličky před vlakovým kupé a z otevřeného okna jsem měl přímý kontakt s okolní přírodou. Fascinovala mě trať z Prahy do Českých Budějovic, například oblast České Sibiře. Měl jsem tu vždy pocit jakési příjemné volnosti. Vlak se pohyboval po kolejích velmi lehce a nevnímal jsem při jízdě žádné nepříjemné otřesy. Aby bylo možné využívat vlakovou přepravu co nejpohodlněji, je zapotřebí podvozek kolejových vozidel konstruovat tak, aby byl dostatečně odpružený.

K tomu slouží různé typy pružin. Například pružiny šroubové, listové, kuželové a pryžové. K výrobě pružin se také využívá pružinová ocel plech boden.cz. Je to ocel třídy 51CrV4 neboli ČSN 15 260. Její vlastnosti jsou dány chemickým složením. Podílí se na tom kromě určitého procenta uhlíku i legující prvky křemík, mangan, chrom a vanad. Tato ocel vyniká velkou pevností, tvrdostí a rovněž odolností vůči únavě. Zhotovují se z ní pružiny pro železniční dopravu a též automobilové pružiny a pružiny pro průmyslové stroje.

Tento materiál je vhodný i pro výrobu ložisek, hřídelí, ozubených kol a dalších konstrukčních prvků. Pružinová ocel je součástí výroby oceli v ocelárnách. Není to však jediný typ oceli, který je dodáván na trh. Patří tam i ocel žáropevná, kotlová, vysoce legovaná nerezová ocel, nízkouhlíková legovaná ocel, velmi houževnatá ocel s výbornou odolností vůči opotřebení, konstrukční ocel, nitridační ocel, cementační ocel či nerezová žáruvzdorná ocel. Každý typ oceli je velmi důležitým výrobním polotovarem, bez něhož se neobejde mnoho odvětví průmyslové výroby. Výroba oceli je zkrátka naprosto zásadní pro udržení podoby současného světa.